torsdag 30. april 2009

Kjøkken nytt


Jeg har jammen verdens snilleste mams! I går kom hun og vasket alle vinduene min - nå bor vi bare i en 4 mans bolig, men noen vinduer blir det absolut! Prolaps damer skal jo ikke akkuart vaske vinduer, så jeg er såååååå glad for hjelpen mamsen - du er best!

Når kjøkken vinduet var vasket fant jeg ut at jeg ville ha nye gardiner på kjøkkenet - har ett sett av et gammelt laken med mellom verk, og noen andre greier, men , er liksom noe med det - "laken" gardinene har hengt der siden jul, og jeg bare ville ha noe nytt! Problemet var bare at klokken var 19.35 - så da var det bare å slenge seg i bilen til KID - nei, de hadde ikke kafè gardiner som passet min stil - hm.... hva gjør vi da, jo - kan jo tenkes at Jysk har noen da. Hiver oss videre - og nja jo, de hadde jo noen som var veldig søte, men.... passet liksom ikke helt min smak - men men - joda, blir jo ikke ruinert av 149 kr da, så la gå. Vel hjemme igjen er jeg kjempe skeptisk - kappa var nemlig lenger på sidene enn midt på, også var det en hel lengde til midt på vindu - veldig betsemor syns jeg da - Mumsa fant fram en saks, og kappa ble til to deler midt i vindu, og det som skulle være midt i vindu ble kappe!

Så sånn ble prosjekt nye kjøkken gardiner! Har funnet fram ett nytt laken og pute var med monogramsom det kanskje kan bli gardiner av - så det spørs vel om ikke det blir noen nye etter hver - problemet med disse er nemlig at jeg ikke kan trekke for om kvelden! Må jo kanskje ikke det, men de som bor opp har trapp rett utenfor kjøkkenvinduet mitt - eh - unnskyld - vårt!!! :)



Bunads belte gikk foresten som en lek - var ikke prblem i hele tatt - med en skarp skalpell var det gjort på noen minutter - ikke noe å grue seg for!

I morgen er det 1. Mai, og Mumsan er en lite LO dame, så da blir det tog, og full pakke! Ha en flott 1. Mai alle sammen! Nå står et glass rødvin å venter!

Mumse klem fra meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar