onsdag 29. april 2009

Hverdags sysler og rydde modus!














I dag har jeg strøket et lass med klær!
Fikk noen gamle putevar av bestemor til mumsemannen her om dagen, med mellomværk og initialer. Noen av de må klores, så de skal dere får se senere :) Men noen var fine og hvite, og den ene fikk faktisk bli duk på salongbordet. Lurer også på å sprette opp ett par å lage kappe til kjøkken vinduet. Tror det kan bli fint!


Har vært ute å plukket noen nye blomster også, hvitveisen står desverre så kort, så noen nye måtte komme inn! :)

Mumsan har vært ganske så effektiv i dag se, og ryddet i skaper og skuffer, og hva fant jeg - hihihi - lengst inne i speil komoden fra mormor som jeg har på soverommet.

Tror den må være ganske gammel! Krepp strømper :) som koster 5.50 - ille billig da! :) Må nesten ta vare på de - nummeret inntil et klenodium :)



I et annet skap jeg ryddet lå dette - det rosa settet hadde jeg på meg når jeg kom fra sykehuset! og det lille rosa håndkle med hette på er jo så vakkert. Ille koselig å ha. Putevaret med hunden og hundehuset på husker jeg at jeg var veldig glad i - var veldig stas når mamma hadde lagt på det!


Sitter her tenker på gamle bilder, for jeg har bilde av meg i dette rosa settet. Tror kanskje det er en idé å scanne de inn å ha de på pc`en. Det skal nok mumsemannen i oppdrag! :)

Dagens prosjekt er dette - og jada, det er derfor jeg gjør alt annet i dag - gruer meg ille!

Fikk nye støler til bunads belte mitt i
bursdagsgave i februar, og de har lagt pent i esken sin å ventet på meg :)
Men bør vel de på nå, for plutselig er det 16. mai kvelden - og belte skal være ferdig til 17. mai selvsagt!





6 nye støler skal skjæres hakk for i belte! Fikk forklart hvordan det skal gjøres når jeg fikk belte med støler på, men det er litt skummelt!
Bunaden min er en Østfold bunad, med rødt liv. De fleste med den har grønt, men flere og flere velger rødt.
Leste på en blogg om bunadstøvler - vil ha det - men hvor får man tak i det? Noen som vet? Og en ting til - er det egentlig lov? Høres fantastisk flott ut!

Nå er det fram med skalpell og skjære i vei!




Ha en flott dag!

Mumse klem fra meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar