søndag 12. april 2009

Oliventre og en gren.



Hei igjen - måtte bare innom å vise dere hva jeg fikk av mamsenfredag. Hun hadde vært å kjøpt et oliventre til meg. når jeg fikk det hadde det masse små klaser med "oliven" trodde jeg. Men nå går jeg her å ordner litt med blomster - for solen lar vente på seg - og hva ser jeg! Alle "olivene" har blitt bitte små hvite blomster! Men nå kjenner jeg at jeg er livredd for å ta livet av treet mitt! Noen som har litt erfaring og kan komme med noen tips? Mottas i så fall med takk! :)





Også en annen utfordring! Hva er dette?



Denne kvisten sto i en bukett med blomster jeg fikk for ett par uker siden. Når blomstene hadde visnet begynte kvisten å komme med blader, og den hadde fått masse røtter. Så jeg satte den i en vase, og det kommer mere blader, og mere røtter på den. Kan jeg sette den i jord? Vil den overleve da? Og kan den stå ute?? vet det ser ut som troll hassel, eller vri hassel - men det er det vistnok ikke! Noen som vet?

Så enda en gang - ha en fin dag! :) Mumse klem fra meg! :)

1 kommentar:

  1. Hei så koselig av mamsen, bare pass på at det ikke tørker ut, du kan snart sette det ut på terassen. Jeg har tre stk som jeg overvintrer inne. Grenen vet jeg ikke hva er, lykke til. Sees snart... Klem Kristin

    SvarSlett