søndag 12. april 2009

Middags gjester.



Hadde de "gamle" (unnskyld mamsen) mamma med mann, og svigermor med mann på 3 retters middag på langfredag. En kjempe koselig kveld hadde vi. Jeg serverte marinerte krepsehaler på en seng av rucola til forrett, med krukkebrødet og Tzatziki og Champagne i glassene. Hovedretten besto av helstekt kalkunbryst, med stekt blomkål, lune gule tomater, mandelpoteter, og akevitt og fløte saus! Dette hadde vi rødvin i glassene til. Desserten var naturell yoghurt med ferske jordbær og bringebær, melon kuler, akasie honning, revet sjokolade, med ett dryss av melis over, og havreflarn ved siden av. Og selvsagt påske kaffe fra Albertine :) (men jeg glemte helt å ta bilder av maten)





Bordet dekket jeg med ett gammelt laken - syns de gjør seg som duker - forskjellige typer glass - syns liksom det er litt fint når de ikke er helt like. på serviettene knøt jeg en hyssing, og la på en liten påskelilje, og en bjørke kvist - så nå går mumsa rundt her og snufser og nyser, men det er jo så koselig med de grønne muse øre bladene! :) ( har drevet de fram inne ja :) )
















Gikk en runde i hagen her, og fant litt småtteri, som jeg satte sammen med hvite narsicer - brude krone, og noen påskeliljer. Syns det ble en søt liten bukett.

Tusen takk for en koselig kveld alle sammen!

Påskeaften var vi hos søsterntapas, og brødene fikk "ben" og gå på! :) Ille koselig når noe faller så i smak. :) Nå er 1. påskedag frokost fortært med egg som selvskreven ingrediens. I dag tror jeg det blir en rolig søndag, med sol etter hvert - kanskje - den er ikke helt her enda, men er jo lov å håpe!
Ha en flott dag, så kommer jeg tilbake med oppskriften på Bonde brødene, som har fått navnet krukke brød her i huset!
Mumse klem fra meg :)

1 kommentar:

  1. heia! De brødene så helt nydelig ut.. Og for ikke og snakke om den middagen dere hadde..Kjente tennene løp en smule(møje)i vann:o)).. ÅÅåå det vaskefatet til badet var nydelig(en smule misunelige bare). Vil og ha en mamma som komme med gamleting te meg.hihih..Kjempe koselig da.
    Flott bord du hadde dekket og sjønne godt alle kose seg.. herligt,herligt..
    God Påske forresten:
    Klem klem
    ps..måtte jo bare sende de:o))).. Klarte ikke la være...hihihi

    SvarSlett