søndag 22. mars 2009

Loppis funn!



Da var det søndag igjen - og en fantastisk helg er på hell! Her i byen har vi hatt nydelig vår vær, og snøen har snart takket for seg for denne gang! Deilig - nå er det vår! Verandaen har fått noen vår blomster, og kjøkkenet like så.

Fredag var mamsen og jeg på loppis - og noen "skatter" fikk bli med hjem! Fant en gammel fin mandel kvern, som nå har fått jobben som bok støtte for koke bøkene mine. Og så fant jeg denne fine kaffe boksen. Tror den mangler noe under, for den er til å henge på veggen, og lokket oppå er løst - sikkert til å helle kaffen ned i - noen som vet hva den mangler?


Hjem i posen fikk også en liten deig rulle. te sil. sølv fat og en liten vase komme. veldig fornøyd!

Så hjørnet på benken fikk en liten ny vri, med litt nytt "stæsh"! :)





En venninne på lunsj besøk hadde med seg nydelige rosa tulipaner til meg på fredag :) TUSEN TAKK!



Jeg lærte noe nytt om tulipaner av mamsen her om dagen - har jo i alle år hørt at tørre tulipaner skal beskjæres og settes i kaldt vann før du pakker de ut av plasten - men mamsen min hadde lest at hvis du ikke beskjærer de trekker de ikke så mye vann, og dermed blir de ikke så fort "ferdige" og forvokste! Og det funker!



De som kjenner meg, vet at denne jente er ille sær når det kommer til sko! Liker ikke masse bling bling og stæshskoa - så når jeg ramla over disse fra Roots i går måtte de bare være hjem! Inne i sko butikken hadde da laget utstilling med Ilse Jacobsen støvler - jeg kjøpte meg svarte tidligere i vinter - men nå hadde de også fått inn røde!!!!! Ååååå - så lyst jeg fikk på de røde - passer jo perfekt her i huset, hvor mumse mannen er helt "`hvit" - men man kan jo ikke ha to par Ilse Jacobsen - eller kan man det??? Hm - må nok fundere litt over det - og hvem vet.......
Nå skal hele familien mumse med søster, svoger, tante barn, og mumse mann i kle seg sine røde og hvite gevanter - ut å spise pizza, og så er det klart for årets første hjemme kamp! Vi er KLARE!!!!

Ha en fortreffelig søndag!

Mumse klem fra meg! :)

1 kommentar:

  1. Så fine ting du hadde funnet på loppis.. Flott den nye hyllen på kjøkkenet ditt/dokkors..

    JA har tenkt på bilde ove Ole Brum veggen men den er jo over 2 meter x ett eller annet..Må nok tenke mere på det..

    Viste du ikke at de hadde Ilse i røde?? De har jo i alle farger.. Bytt de vel;).. da kan dokker matche mere te kampen..Men e litt feil røde farge..Ikke fult så rød soom du ska ha;o))..
    heia Viking(i skrivende stund lede dokker og me ligge unna)..Hmmm
    Ha en flott kveld...
    Klem

    SvarSlett