søndag 19. april 2009

Helge sysler og oppfordring!



En liten helge blomst til alle dere der ut som titter innom. Syns disse blå Campenula`ene er så vakre. Den står nå på spisestuebordet her, og sprer litt vår glede.


I går morges gikk vi en laaaang go tur i skogen rett etter frokost, og da plukket jeg med meg dette fine blåbær riset. Syns det passet så godt inni hjørne der, i muggga mi! :)
















I stua har jeg, unnskyld - vi :) denne gamle flotte kommoden som er etter oldeforeldrene til mumse mannen. Jeg er utrolig glad i den kommoden, med alle store og dype skuffer i, men nå er jeg liksom blitt litt lei farge, eller mangel på sådan. Samtidig er jeg kjempe usikker på om jeg vil male den, husker med gru alle strøk med grønn og brun maling som måtte skrapes bort. Men den hadde vel vært ille fin i hvit da! Eller hva tror du? Spurte mumse mannen hva han syns, " det må jo du bestemme - er jo du som er interiør dama her!" :) joda, men - ille usikker......


Så i går kveld fant jeg ut at hvis det på veggen over ble hvitt - så kanskje kommoden kunne være som den er. Så da fant jeg fram et maleri som kunne passe med hvit ramme, og malte den, og lysestaken. Så nå ligger den og venter på at første strøk skal tørke!


På vår søndagstur i dag sier plutselig mumsemannen:

Du, ja svarer jeg, kan du love meg en ting? er spørsmålet. Nja, kommer jo litt ann på det da svarer jeg. Lov meg at du aldri maler ramma på tv`en hvit!!!!! Da måtte jeg le, syns jeg så for meg fjeset hans når han kommer hjem fra jobb, og der henger 50" i all sin hvite prakt! Så jeg lovet dyrt å hellig at det skal jeg ikke gjøre! :)



Så tilslutt en liten oppfordring til alle dere der ute! Støtt opp om Lions røde fjær aksjon. Den går i år til Blindeforbundets senter på Hurdal. Var du ikke hjemme når de var hos deg - så klikk på linken, så ser du hvordan du kan gi!
Ha en fortsatt flott søndag - nå skal jeg ut i hagen!
Mumse klem fra meg :)

1 kommentar:

  1. hei
    ble fasinert av din blogg og har nå opprettet min egen:) morro det her!

    SvarSlett