lørdag 28. mars 2009

Så slukker "moder" alle lys....


.....men ingen krok ble mørk!

Vi har tante barna på overnatting i dag, og den eldste på 11 var veldig opptatt av å slukke lysa, men den minste gullehøna til tante på 4 fikk det nok ikke med seg, for Ole Lukkeøye hadde innhentet henne en stund før det hele startet.


(tanta må nok lære sg å endre lukke tiden på kamera)
Men jeg må innrømme en ting - jeg hadde på ett lite natt lys hos gullehøna - for "vi kan ikke sove når det er helt "mørt" tante!" Og selvfølgelig har ikke tanta hjerte til å slå av lyset da!


Men alle andre rom var uten lys, også ute lyset var av - mumsemannen gikk ut og skrudde ut pæra (det kan ikke slås av manuelt) helt av seg selv!!!! :) Me like!!!! :)

11 åringen lurte ille på hvordan han skulle kunne gå på do, for å slå på lyset var uaktuelt :) Men tanta hadde jo tent lys der og, hmm - koselig sa han!!!


Og det var jo unektelig veldig koselig da - masse stearin lys, og go`rødvin i glasset. Kan man bedre ha det? Nei - jeg tror ikke det - ikke all verdens penger kan gjøre oss mer lykkelige enn det vi kan skape selv, ut ifra det man har!







Så skål for livet jenter! Håper dere har hatt en flott stearinlys kveld!

Nå er flaska tom, og tanta skal krype under dyna, inntil gullehøna si - så kommer det en liten arm i morgen tidlig - sover du tante?

Mumse klem til dere fra meg!

1 kommentar:

  1. Så fantastisk koselig innlegg.... HVa skal man med all denne strømmen når man kan ha det SÅ koselig uten?? Her slukket jeg lysene før vi jentene dro på konserten og guttene ble dermed sittende igjen i stearinlys skinnet.. Da vi kom hjem var alle tre slukket, det var bare lysene som fremdeles var våken (hehe)
    Konserten var som du kanskje skjønner helt fantastisk:) Kirken måtte ha dørene oppe på grunn av varmeutviklingen, og dermed kom det inn en katt som ikke ville gå ut igjen. Han var OVERBEGEISTRET for fiolinisten. Det var helt utrolig morsomt!!! Dess lysere han spilte dess gladere ble katten. Jeg må innrømme at det var prikken over i'en for meg. Men jeg liker jo helst litt sånne rare ting!!
    Kjekt innlegg dette hos deg, og bra at store deler av Blogglandia har deltatt i Earth Hour. Hipp hurra for engasjerte jenter sier jeg bare!

    SvarSlett