tirsdag 14. september 2010

Forandring


Først vil jeg si tuuusen takk til alle dere gode der ute, som er innom :)
Ille koselig at du liker deg her inne hos meg.
Og millioner takk for kommentarer.
Er såå koselig hver gang jeg logger på å det popper opp en ny koselig kommentar.

Og til det forrige innlegget - sjokoladepuddingen fra Freia bare MÅ smakes.
Minst like god som hjemmelaget. Absolutt verdt pengene - syns nå jeg. :)


Så lurer jeg på, hvor ofte endrer du på ting?
Tenker på ting og tang rundt omkring i huset, en stol ett bord.
Gardiner opp og gardiner ned.
Og hvilket rom får gjennomgå oftest?



Her hos oss er det nok stuebordet.
 Kjøper jeg sånn blomst må det være sånne lys, og staker, osv.

Men bortsett fra det er det helt klart kjøkkenet.

Flytter om på ting og tang, endrer og fikser.
Gjerne en gang i uken, eller oftere.
Og gardinene på kjøkkenet - stakkars - de er nok de eneste gardinene som kan risikere å bli utvasket.



Så flytter jeg speseri skuffene ( var det rett mamma??? :O) )
Fram med trauet, inn i kroken med trauet.
Blir du aldri fornøyd? spør mumsemannen!
 - Joda, hver gang, nesten, hvis ikke endrer jeg i flere dager til jeg blir det - hihihi.

Før vi fikk monster skjerm på veggen kunne jeg gjøre om stua flere ganger i året.
Mumsemannen kom mer enn en gang hjem å lurte på om det var her han bodde.
Men med 50 " på veggen er det ikke like lett å endre lenger.

Hm - blir spennende å høre om det er flere enn meg som lider av denne manien :)
Kanksje jeg bør utredes?
Kanskje jeg har en diagnose med noen kule bokstav forkortelser - hihihi

Ja ja - ha i alle fall en flott tirsdag!
Nå skal jeg knekkes :O)

Mumseklem fra Vibece :O)

5 kommentarer:

  1. Hei, hei!
    Jeg kjenner meg definitivt igjen, selv om jeg kanskje ikke er like "syk" som deg! :-D Har sittet lenge og prøvd å finne på noen kule bokstavforkortelser av den såkalte lidelsen vår, men jeg kom til kort gett! =)

    Her flyttes det mest på små bilderammer og lysestaker. Og vinduskarmene er de stedene som får gjennomgå oftest.

    Artig innlegg forresten, måtte smile flere ganger; "Joda, hver gang"... og "Er det her jeg bor?" Hihihi... Kjenner meg igjen der og.

    Utrolig flotte bilder, mange skjønne detaljer hos deg.

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  2. Hei Vibece:o)

    Herlig innlegg! Og jeg har definitivt den samme sykdommen:o) Det er nok stua som får gjennom gå mest her i huset, og jeg har det samme problemet med altfor stor tv som ikke kan flyttes på!!
    Kjenner veldig godt til det når en ny blomst kommer inn, så må jo den ha litt tilbehør, ikke sant?
    Kaller det får hobby jeg, og kooooser meg med
    det:o)
    Synes egentlig at vi er veldig heldig som kan glede oss over noe så enkelt som en ny lysestake eller et godt sammensatt tablå.
    Et kinesisk ordtak sier:
    Kunsten å være lykkelig består i at man gjør sine gleder enkle:o)

    Klem Ann Kathrin

    SvarSlett
  3. Hei.

    Hos meg er det nok kjøkkenet som oftest får kjenne på bytting. Kunne sikkert vært flinkere ellers også, men jeg sliter litt med oppbevaring av byttetingene. Med fulle skuffer og skap er esker det neste. Det er noe herk, for da blir tingene ofte liggende, og det vil jeg jo ikke.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  4. Hei og god morgen, endelig FREDAG sier nå jeg:-) Selv om jeg ahr vært på kurs og lært "endelig mandag"...hehe..

    Ja, jeg bytter rundt, men går i perioder...Den siste uken har jeg ikke rørt noe tror jeg, var på caravanmesse i går rett etter jobben,-kult:-) Men i morgen blir det nok litt tusletasling i heimen... Nydelige bilder og blomster, takk for "praten", klem fra Marianne

    SvarSlett
  5. nydelige bilder.. lurer på om eg så disse blomstene på rema 1ooo, men visste ikke om det var inne eller uteplanter, stilig...
    klem og fin kveld!

    SvarSlett