tirsdag 26. oktober 2010

Hjerte sukk!

Ja, trenger å lette hjerte mitt litt nå.
Som sagt har vi jo vært på en flott ferie.
Men den fikk en litt tråkig avslutning etter hjemkomst.



Noen hadde nemlig brutt opp kofferten min!
Ødelagt den, og selvsagt ikke forsynt seg med skitten tøyet, neida, det fikk jeg med hjem!
Men en liten smykke pung hadde de tatt.
Ikke det at jeg drar på masse smykker på ferie, men en klokke, to sølv ringer, armebånd, og kjede hadde jeg med samt noe "juggel" fra Tenerife.
Så da var det bare å ringe reiseselskapet da, trodde jeg!
Joda - behjelpelige nok de, men de kunne ikke gjøre annet enn sende meg videre, for jeg måtte jo snakke med de på Gardermoen.
- Nei det er ikke vårt bord, da må du snakke med bagasje service, jeg setter deg over....
- du rykker stadig fremover i køen...
- Bagasje service....
Ja, da må du snakke med bagasje service på Gardermoen da, et øyeblikk....
pause musikk...
Endelig!!!
Da fyller vi ut skjemaer til flyselskap for koffert, og ett til forsikringselskap, sier en hyggelig dame.
Takk og takk! :)
Tok jo bare 45 minutter :)



Så var det bare reiseforsikringen da!
Dette gikk heldigvis mye lettere!
Men - ett stort men!
Visste du at man ikke får full dekning når man legger smykker i innsjekket bagasje!
Det dekkes bare med 50 %!!!!!!
Hvorfor, er det fordi de vet det jobber uærlige folk i bransjen??
Men hva med søljer på bunad?
De slet jeg med sist jeg reiste med bunaden og skulle gjennom sikkerhets kontrollen.
"Vi setter pris på om du sjekker inn dette neste gang"
What? Skal jeg da ved eventuelt bortkommen bagsje bare få dekket 50 %????
Neida, ved den type smykker dekker vi selvsagt alt!!!!!
Forstå det den som vil!
Ja Ja!
Jeg blir verken rik eller fattig av det jeg ikke får igjen, men dagens lærdom:
Sjekk aldri inn smykker hvis du skal ut å fly!
( eller visste alle det untatt meg?)

Puh - det var dagens lille hjerte sukk!
Tenk glade tanker :)
Sove godt!
Mumseklem Vibece :)

3 kommentarer:

  1. Hællæ mumsedama:)

    Så bra at dere har kosa dere på Tenerife da:) Deilig å rømme fra høsten litt:)
    Men kjipt å høre om kofferten din! Sikker på at det er masse uærlige folk i bransjen. Tanta mi hadde kjøpt en driitdyr Cognac engang, og lagt den i kofferten. Hva var borte da hun kom fram? Og hvem visste at den lå der?
    Og takk for forsikringstips! det visste jeg ikke. Hvem vet egentlig hva forsikringa dekker før vi har bruk for den...sikkert mye "med liten skrift"

    Stor klem

    SvarSlett
  2. Ååå, nei, så kjedelig! Så utrolig irriterende å "aldri" komme frem til rett person... Sånt kan irritere vettet av meg iallfall :p Hehe!

    Bra at du får litt erstatning iallfall!

    Ha en strålende helg!
    Klem!

    SvarSlett
  3. Jeg visste ikke det, men jeg legger det alltid inni toalettmappa, så vet ikke om jeg er bedre sikret da....? (Sånn i forhold til hvor mye de gidder å lete)

    Så utrolig kjedelig at dette skjedde! :(((

    SvarSlett